Zdravstveni kutak

► Kako izbjeći česte higijenske pogreške

Svi mi volimo ostaviti dobar dojam pred drugima bilo da je to prvi susret ili tisućiti. Ipak ponekad nesvjesno radite higijensku pogrešku koju vidite samo ako vam netko na nju ukaže. Higijenske greške izbjeći možete ako stvorite solidne navike.


Perite zube barem dva puta dnevno. Poželjno je da zube perete nakon svakog jela, no jednom kad se probudite te jednom kad idete na počinak je ipak bolje od nepranja zubi. Iščetkajte i jezik kad perete zube da bi imali svježi dah. Koristite konac za zube barem jednom dnevno na kraju dana.

Perite lice i vrat svake večeri prije spavanja. To je vrlo važno za djecu koja žele izbjeći pojavu akna.

Prekrijte usta kad kišete ili kašljete. Okrenite se od ljudi u blizini da biste spriječili širenje bakterija na njih.

Tuširajte se barem jedanput dnevno. Svi se znojimo i taj miris znoja može biti vrlo agresivan i uvredljiv. Koristite dezodorans da ublažite situaciju.

Perite ruke nakon korištenja javnih wc-a da ne pokupite bakterije. Koristite papirnate ručnike kad otvarate vrata ili puštate vodu na javnim wc-ima.

PIRAMIDA ZDRAVE PREHRANE:

► TRI SAVJETA ZA ZDRAVIJU PREHRANU TINEJDŽERA:

Tinejdžeri se razvijaju i mentalno i fizički i zato je jako bitno da ne preskaču najvažniji obrok u danu, a to je doručak.
Američki nutricionist Jason Hunter smatra da današnji tinejdžeri jedu previše nezdrave hrane te da nemaju vremena za tjelovježbuStoga je svim tinejdžerima predložio čega se trebaju pridržavati žele li biti zdraviji. Radi se o tri savjeta:


1. Doručak - tinejdžeri se razvijaju i menatlno i fizički i zato je jako bitno da ne preskaču najvažniji obrok u danu, a to je doručak. Trebali biste se pobrinuti da pojedete zdrav doručak.

2. Previše obrađena hrana - ovakvu bi hranu trebalo izbjegavati. Uz to Jason Hunter dodaje i da treba izbjegavati hranu koja je obično pakirana u previše omota jer se pokazalo da je upravo takva hrana previše obrađena. U takvoj hrani ima najviše konzervansa, masti, šećera i ostalih štetnih dodataka.

3. Voda - tinejdžeri bi trebali piti od šest do osam čaša vode dnevno. Bitno je da se voda ne zamjenjuje gaziranim pićima, odnosno bilo bi ih najbolje izbaciti te piti samo vodu.

'Koji tinejdžer ne jede neki tip junk fooda, kao što su krumpirići, hamburgeri ili pizze? Ali bitno je da počnu usvajati određene prehrambene navike koje će im donijeti zdravlje i u kasnijoj dobi života'